Kun sydämestään antaa

Kun sydämestään käsin antaa, se palaa kiertokulussa takaisin. Siihen uskon. 
Kun raivaan tavaraa, pohdin usein myynkö. Useimmiten päädyn kuitenkin siihen, että lahjoitan tavarat mm. kierrätyskeskukseen. Joskus hiukan kitsastelen, että pitäisikö kuitenkin myydä ja saada pari lanttia siitä itselle. (Joskus toki myynkin eikä siinä siis mitään väärää.) Mutta lopulta minusta tuntuu ihanalta lahjoittaa tavaraa eteenpäin. Kun jätän vaate-nyssykän kierrätykseen, kiitän tavaroista ja annan kevein sydämin niiden mennä.

Kun kukkaron nyörit ovat tiukalla eikä raskisi ostaa esim. synttärilahjaa, ajattelen että annan ilolla, annan rahan kiertää ja se palaa joskus minulle takaisin. Tunnen ilon enkä tee sitä siksi, että saisin antamani takaisin. Mutta uskon siihen, että hyvä kiertää.

Eikä kyse ole vain materiaalisista asioista. Sydämestään voi antaa niin paljon. Antaa aikaa, välittää lohtua, olla tukena, pyytää syömään, lähettää voimauttavia virtauksia, kertoa kauneudesta ja hyvistä fiiliksistä mitä toinen synnyttää itsessä, auttaa käytännön asioissa, olla tukena hoitamassa asioita, jakaa suklaapatukka.

Juuri nyt, kun "taskuni ovat tyhjät" ja elämä tuntuu kouluttavan rajulla kädellä, tunnen suurta kiitollisuutta siitä kuinka elämä ja sen ihmiset ovat tuoneet monenlaista runsautta, rikkautta ja vaurautta elämääni. 

Olen saanut ulkomaan-matkan, ohjausta ja hellää kosketusta, maittavan brunssin, ravintolanruoan alkupaloista jälkiruokaan, hiusten leikkauksen ja värjäyksen. Olen saanut nuorelle, ensiasuntoon muuttavalle tarvittavaa tavaraa. Olen saanut lainaan matkalaukkua, vaatteita. Olen saanut huonekaluja ja pyörän. Olen saanut lempeää läsnäoloa ja turvaa. Olen saanut sanoja luettavaksi. Olen saanut halauksia. Olen saanut vinkkejä. Olen saanut yllättäviä alennuksia.

Joku päivä jaan kaiken sen hyvän eteenpäin. Kiitos, kiitos, kiitos.

8 kommenttia

  1. Ihanasti on mennyt elämän kiertokulku - olet antanut ja saanut <3
    Niinhän se on, että välillä on siinä kohtaa elämää, että voi antaa eteenpäin. Itse lahjoitan mielihyvin eteenpäin vaikkapa lapsille pieniksi jääneet vaatteet, koska olen itsekin saanut niin paljon hyväkuntoista kierrätysvaatetta omilleni. Joskus sitten taas on saamapuolella ja iloinen kaikista pienistä hitusista, joita osuu kohdalle :)

    Iloa ja valoa toukokuuhun <3

    VastaaPoista
  2. Minäkin olen alkanut lahjoittaa tavaraa, en jaksa nähdä vaivaa myydä niitä ja toisekseen, aina on joku, joka siitä minulle tarpeettomasta saa iloa.
    Oikein ihanaa torstai-iltaa sinulle <3

    VastaaPoista
  3. Ihana postaus ja ehdottomasti antamisen ilo on paras ilo. Juuri täällä aikuiselle tyttärelle tyhjennetään omaa kosmevarastoa ja lähti isot kosmekassit juuri parille kamulle ja huomenna lisää tädille. Ihanaa kun saa blogin kautta iloa annettua myös kaikille läheisille.

    Ihanaa sunnuntaita Katja <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä :) Ihana, kun annat - varmasti moni mielissään <3

      Ihanaa tätä viikkoa <3

      Poista
  4. Kauniita ajatuksia! Minäkin uskon ehdottomasti tähän, hyvä palaa enemmin tai myöhemmin elämän kiertokulussa takaisin antajalleen. Ihana kuulla, että hyvä on kiertänyt nyt takaisin luoksesi <3 Aurinkoa ja valoa toukokuuhun! :)

    VastaaPoista

Kommenttisi tuo minulle suuresti iloa! :)